Søg tilskud
Ansøgningsfrister og beløbsrammer
Næste ansøgningsfrist er mandag 2. december 2024 kl. 15.00.
Ansøgningsrunden åbner 27. september 2024. Ansøgere kan forvente at få svar på, om deres projekt er indstillet til støtte i januar 2025.
Vi har 26. september 2024 offentliggjort de minimums- og maksimumsbeløb, der kan søges om i 1. ansøgningsrunde 2025. Det samme gælder udvælgelsesproceduren og udvælgelseskriterierne.
>>> Se det hele her
Sådan bliver du klar til at søge
For at ansøge skal du med MitID/NemID være tilknyttet den forening/virksomhed, der ønsker at søge LAG-støtte. Du kan altså ikke ansøge med brug af dit eget MitID/NemID.
Du finder vejledning om Forenings-MitID her: https://mitid-erhverv.dk/tilslutning/sadan-far-i-mitid-erhverv/foreninger-og-frivillige-foreninger/
Du kan finde hjælp om MitID Erhverv her: https://MitID-Erhverv.dk
LAG Nordvestsjælland kan ikke vejlede om selve log ind-proceduren.
Særlig vigtig information til nye brugere af Tast Selv
Som ny bruger af Tast Selv kan du opleve, at oprettelsen fejler første gang, du logger ind. Du vil se en hvid skærm eller beskeden “Der er problemer med den bruger du forsøger at logge ind med”.
Oplever du det, skal du sende en mail til centralteam@lbst.dk og gøre opmærksom på at CVR-nr. XXXXXXXX fejler ved oprettelse i Tast selv. De vil herefter sørge for at CVR-nummeret oprettes manuelt. Der skal forventes minimum én arbejdsdag, før det er muligt at logge ind på Tast Selv.
Hvis den forsinkede oprettelse har betydning for, at din ansøgning ikke kan indsendes rettidigt i Tast Selv, skal der oprettes en fejlmelding (gøres ved at klikke her), hvor det gøres tydeligt, hvad du er forhindret i at indsende, således at det kan dokumenteres, at du har forsøgt at indsende rettidigt. Derudover skal du give os besked ved at sende en mail til info@lag-nvs.dk.
Sådan forbereder du dig til at søge
Hvis du overvejer at gå i gang med en ansøgning, er der tre ting, du bør gøre tidligt i processen:
- Orienter dig i vores udviklingsstrategi, da vi kun støtter projekter inden for rammerne af denne.
- Læs Plan- og Landdistriktstyrelsens generelle vejledning om ansøgning om LAG-midler (du finder den seneste udgave i boksen ‘Lovgrundlag & Vejledninger’), da det er den, der skal følges, hvis du får tilsagn om støtte.
- Tag kontakt til en af vores koordinatorer, der står klar til at vejlede dig.
Vores koordinatorer kan på anmodning se din ansøgning, så snart du er gået i gang med at lave den og kan derfor vejlede dig i ansøgningsforløbet med udgangspunkt i din konkrete ansøgning. Husk i den forbindelse at oplyse, hvilket journalnummer den har fået.
Koordinatorerne kan kun vejlede dig og kan således ikke ifalde et erstatningsansvar eller lignende, hvis der sker noget uforudset i ansøgningsprocessen eller i løbet af projektperioden. Det er derfor dit eget ansvar at sikre, at alle regler, lovgivning og deadlines overholdes.
Sådan laver og indsender du ansøgning og bilag
Selve ansøgningen om tilskud sker i Tast Selv, et digitalt ansøgningssystem fra Landbrugsstyrelsen.
Bilagene til ansøgningen skal uploades i Appendix. I Appendix er det vigtigt, at du angiver det journalnummer, du har fået i Tast Selv.
Tast Selv-systemet er ikke det nyeste, så det er en god idé at tjekke ‘Driftsstatus’, inden du går i gang med/fortsætter med din ansøgning. Vi vil også anbefale, at du først laver din ansøgning i nedenstående Word-dokument og først derefter kopiere teksten ind i de digitale ansøgningsskema. På den måde sikrer du dig, at der ikke går data tabt, hvis Tast Selv-systemet ‘har en dårlig dag’.
>> Se indholdet af ansøgningsskemaet som Word
Plan- og Landdistriktsstyrelsen har lavet videoguides om, hvordan du bruger Tast Selv-systemet:
Når du går i gang med ansøgningen, skal du vælge LAG Nordvestsjælland (CVR 43313541) som ‘Sagspart’.
Husk at gemme ansøgningen med jævne mellemrum, mens du arbejder i den (du skal klikke på Gem-knappen i øverste højre hjørne. Systemet gemmer ikke automatisk med jævne mellemrum).
Hvis du oplever ikke at kunne komme ind på systemet, kan det være, at du skal skifte til en anden browser.
Selve ansøgningen laves og indsendes i ét system (Tast Selv), mens alle bilag skal uploades og indsendes i et anden system (Appendix). Du skal altså indsende ad to omgange, for at vi modtager alt dit materiale.
Udvælgelseskriterier og -procedure
Det er den lokale LAG-bestyrelse, der udvælger, hvilke projekter der skal have støtte.
Projekter i 1. ansøgningsrunde 2025 vil blive udvalgt baseret på kriterier og procedure beskrevet: Se her.
Projekter i 2. ansøgningsrunde 2024 blev udvalgt baseret på kriterier og procedure beskrevet: Se her.
Projekter i 1. ansøgningsrunde 2024 blev udvalgt baseret på kriterier og procedure beskrevet her.
Projekter i 2. ansøgningsrunde 2023 blev udvalgt baseret på kriterier og procedure beskrevet her.
Projekter i 1. ansøgningsrunde 2023 blev udvalgt baseret på kriterier og procedure beskrevet her.
Stig Andersen
Sekretariatsleder
Tlf: 20 60 77 90
Mandag, tirsdag og torsdag
8.30-15.00
Marina Petersen
Udviklingskonsulent
Tlf: 20 60 77 91
Tirsdag, onsdag og fredag
9.00-16.00